Välkommen till Nåntunaskolans fritidshem!

Vi har ett åldersintegrerat fritidshem, vilket gör att alla elever lär känna varandra. Vi har en fin skolgård med en varierad terräng som inbjuder till olika typer av lek.

Det är ca 120 elever inskrivna på fritidshemmet. Våra ordinarie öppettider är 07.15-17.30. Om det finns behov av omsorg utöver dessa tider kontakta rektor.

Varje vecka har vi en utedag med både styrda aktiviteter och fri lek.

Vi erbjuder flera olika styrda aktiviteter såsom att pyssla, bygglek, rörelse, textilslöjd, baka, bild, drama flera gånger i veckan. Den fria leken är viktig och därför kan eleverna alltid välja mellan fri lek inne eller ute som ett komplement till våra styrda aktiviteter.

På skolgården finns det möjlighet till fotboll, basket, hinderbana med mera. På vintern har vi flera pulkabackar runt skolan och en fin is där vi åker skridskor.